Olst-Wijhe Regio

Heineken beloont zaak met Zilveren Fust

De Slinger in Wijhe voegt zich bij Nederlandse horeca-top

Eet-en Drinklokaal 'De Slinger' in Wijhe behoort volgens Heineken tot een van de beste horecagelegenheden van Nederland. Eigenaren Gerben en Yvonne Bentum werden in een landelijke competitie met andere horecazaken die Heineken, Brand of Amstel op de tap hebben tweede en wonnen daarmee het Zilveren Fust.

De horecazaak in Wijhe is meerdere keren beoordeeld door mystery guests van Heineken en heeft volgens hen het beste gastheerschap, de beste service en de beste bierbehandeling. Slechts één zaak in Nederland werd beter beoordeeld; 't Wapen van Maesland in Maasland won het Gouden Fust.

Naast het winnen van het Zilveren Fust, heeft 'De Slinger' ook de Gouden Tapknop als regionale prijs gewonnen voor beste horecazaak van de regio Oost-Nederland.

Geweldig
Simon Kuiper, accountmanager bij Heineken voor de regio Oost-Nederland, kwam donderdag de prijzen uitreiken. Gerben en Yvonnen zijn dolblij. "Het is geweldig dat we hebben gewonnen. We doen sinds vijf jaar mee aan het Goed Getapt-programma om onze gasten tevreden te stellen en meer kwaliteit te leveren."

Het stel denkt dat de winst vooral ligt in de continuiteit van de zaak en het gemotiveerde team. "We proberen altijd het hoogstmogelijke te behalen wat betreft kwaliteit en beleving. Ook doen we veel met onze vaste gasten."

De uitreiking van het Gouden, Zilveren en Bronzen Fust 2016 is onderdeel van het Goed Getapt kwaliteitsprogramma van Heineken Nederland. "Al meer dan tien jaar helpen we Nederlandse horecazaken met trainingen en workshops naar kwaliteit in gastheerschap, service en bierhandeling", vertelt Simon Kuiper.

Olst heeft beste nieuwkomer
Naast de Gouden, Zilveren en Bronzen fusten en tapknoppen, wordt er jaarlijks ook een prijs toegekend aan de beste nieuwkomer. Dit jaar deed Sporthal & Sportcafé De Hooiberg in Olst voor het eerst mee aan het Goed Getapt programma en mag zich de beste nieuwkomer in de regio Oost-Nederland noemen. De Hooiberg kreeg voor deze bijzondere prestatie de Gouden spatel.

Aan het Goed Getapt programma doen jaarlijks ruim 2.000 horecaondernemers mee, die Heineken, Brand of Amstel op de tap hebben. Het Goed Getapt programma heeft tot doel om bewustwording van kwaliteit en kwaliteitsbeleving in de horeca te verhogen met de focus op tapbier.

|Doorsturen

jan

2017-01-20 20:19:58

klasse !